CAWI. Ankiety badawcze dla biznesu

Rozpoczęta rewolucja internetowa jest kluczowa dla ewolucji badań rynkowych. Dotyczy przede wszystkim badań CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). W czasach, gdy Internet jest codziennym towarzyszem życia każdego człowieka, dzięki CAWI można dotrzeć bardzo wielu konsumentów i wydobyć cenne informacje za sprawą których rozwija się biznes.

 

Wybór CAWI

 

Dziś, dzięki CAWI można przeprowadzić wywiady na szeroką skalę. Za pomocą odpowiednich narzędzi można przygotować specjalistyczne kwestionariusze badań, które następnie zostaną rozesłane do tysięcy odbiorców, na kilka sposobów:

 

  • poprzez zaproszenie e-mail do badań wysyłane do konsumentów,
  • za sprawą linków umieszczanych na stronach www oraz portalach społecznościowych,
  • przez powiadomienia SMS wysyłane do konsumentów.

 

Profesjonalne badania CAWI oraz panel badawczy Badanie-Opinii są dostępne w oprogramowaniu SurvGo™ stworzonym przez: specjalistów ds. marketingu, statystyków, analityków matematycznych, specjalistów ds. gospodarczo-społecznych, socjologów.

 

Jak tworzyć szczegółową ankietę w programie SurvGo™?

 

Dzięki optymalizacji pracy nad programem SurvGo™, szybko i w prosty sposób za sprawą kilku modułów można stworzyć całościowo profesjonalne badanie i rozesłać je do respondentów. Dostępne moduły to:

 

  • kreatora ankiet, gdzie dostępne są gotowe szablony kwestionariuszy; możliwość tworzenia w systemie Drag&Drop; personalizowanie i dostosowanie stylów; możliwe projektowanie wielu różnych modeli ankiet,
  • moduł doboru oraz analizy próby, tutaj twórca dobiera odpowiednią grupę respondentów do celu swoich badań oraz zostaje przeprowadzona analiza próby,
  • moduł ankietyzacji, za sprawą tego modułu są wysyłane powiadomienia oraz mailing do respondentów; istnieje także możliwość wydruku ankiet; obsługiwane są ankiety SMS oraz IVR; można zintegrować badanie z systemem VOIP (ankiety telefoniczne); obsługiwane są ankiety anonimowe z hasłami ogólnymi oraz jednorazowymi,
  • sektor gromadzenia danych, tutaj dane zebrane z badań są sczytane w czasie rzeczywistym oraz zapisane w elektronicznej chmurze danych,
  • analizy i raporty, w tym module można dokonać przeglądu statystyk; porównać wyniki cyklicznych badań; wyeksportować wyniki do innych popularnych formatów jak np. SPSS oraz XLS; prowadzić monitoring badanych wskaźników oraz przedstawiać wyniki w tabelach oraz na wykresach,
  • zarządzanie badaniem, służy do sprawdzania aktualnego postępu badań, pozwala zabezpieczyć konta badacza oraz dostosować uprawnienia konkretnych użytkowników; dostęp do badań jest możliwy ze zwykłej przeglądarki internetowej z każdego urządzenia mobilnego.

 

Najważniejsze cechy CAWI tworzonego przez platformę SurvGo™

 

Główną cechą charakterystyczną metody CAWI to możliwość przeprowadzenia badania na szeroką skalę na bardzo dużej grupie odbiorców. Dzięki panelowi Badanie-Opinii.pl z dostępem do ponad 100 000 aktywnych respondentów wyniki można uzyskać już w ciągu kilku dni.

 

Projekt badawczy można zrealizować w pełni samodzielnie, obniżając koszty i czas jego realizacji.

 

Projekt badawczy CAWI z zastosowaniem nowoczesnych technik, jak np. NPS – Net Promoter Score pomaga określić stosunek liczby: promotorów do krytyków i ocenić jaki obraz wśród konsumentów lub odbiorców usług ma konkretny produkt lub marka. Zastosowanie badania wykorzystującego ankietowanie przez Internet z elementem badań wskaźnika NPS umożliwia:

 

  • ocenę jakości obsługi posprzedażowej,
  • przeprowadzenie szczegółowych badań rynku,
  • benchmarking,
  • remarketing,
  • monitorowanie kondycji marki w branży,
  • badanie satysfakcji klientów.
badania ankietowebadanie onlineCAWI